De reis is begonnen!

3 maart 2010 - Amman, Jordanië

Afbeelding_020[2]

Na maanden van voorbereidingen is de grote reis dan nu echt begonnen! en tegelijkertijd is dit nu onze eerste blogbericht van de reis, er zullen er nog vele volgen ;-)

Jippie, vandaag zijn we op weg naar Amman,
Vanmorgen vroeg zijn we vanuit Bergen op zoom vertrokken, uitgezwaaid door de ouders van Tejo en zusje van Tejo, die nog een stukje met ons mee reist.

Op schiphol kopen we de laatste spulletjes,.... en meeten we met mijn ouders, zus, broer; gezellig eerst maar eens inchecken, dan komt de aap uit de mouw. de incheckbaliemevrouw vertelt ons dat de immigratiedienst ons niet het land inlaat omdat je volgens de regels een terugreis moet kunnen laten zien, en wij hebben alleen een enkele reis, de prachtige visa's van Iran en Oezbekistan zijn niet overtuigend.. eerst eens overleggen na wat telefoontjes mogen we toch door, met het risico dat ze ons in Jordanie terugsturen naar Istanbul.

Het eerste deel van deze blog schreven we op Istanbul, maar nu ik dit afschrijf zijn we in Amman. Een relaxt dagje waar we wennen aan het leven in het Midden Oosten en het reizen, en voor nu ook gewoon even bijkomen van de drukke dagen van het voorbereiden.

Vanmiddag naar boven geklommen tot de citadel, waar we een prachtig uitzicht hebben over de stad. Als we terug wandelen, ' (ver)dwalen'  we door de kronkelige straatjes van Amman en kijken bij alle kleine winkeleltjes naar binnen, als tussenstop eten we heerlijke gegrilde kipspiesen met heerlijk gekruid brood.

Morgen reizen we door naar Madaba, daar willen we iets langer blijven en van daaruit uitstapjes maken.

We willen iedereen nog bedanken voor jullie lieve berichtjes, verrassingskadootjes, dropjes, cash money, biedingen op de foto's und so weiter, echt een super afscheid was het!

Liefs Liset en Tejo

1. Annemiek:
    hej lieve jullie2!

wow dat klinkt heerlijk!! ben blij dat ook de immigratie-turken jullie doorgelaten hebben :)
    ..op naar grootste avonturen!
    geniet ervan! en dan geniet ik hiervandaan met jullie mee!

kus!
    mieka
  2. Paula:
    Hi!!
    Erg leuk om zo snel al iets van jullie te lezen.
    Op schiphol is jullie reisavontuur al begonnen;-)...maar uiteindelijk komt alles goed!
    Have fun en tot horens! Xx
  3. Els Hanssen:
    3 maart 2010
    Dag Lisette en Tejo,heel leuk jullie eerste reisverslag wij zien al weer uit naar het volgende.
    Goede reis en veel plezier

Piet en Els
  4. Verena rutz:
    Lieve Lisette&Tejo !
    Wat een verrassing > nu al een bericht op jullie blog-dankjewel !
    Geniet ook voor mij een beetje van de warmte, de rust en all het mooi's !
    kùsschen
    vrMamma
  5. Collegae:
    4 maart 2010
    Leuk!

We hebben gelijk jullie eerste bericht gelezen met zijn allen. We volgen jullie!

Veel plezier, geniet er van!

Lies, Trees, Diana, Betsy, Andreas, Jamal, Gaby, Sabine en Marleen
  6. Karlijn:
    4 maart 2010
    Hee lieverds,
    Wat een gedoe, joh, op het vliegveld! Lijkt me echt heel stressvol als dat gebeurt, MAAR het is goed gekomen en jullie zijn er!!! JEEEE.
    Super om al zo snel iets van jullie te horen.
    Rust lekker uit en warm lekker op.
    Kus Karlijn
  7. ma en pa:
    7 maart 2010
    Hoi Liset en Theo,
    We waren blij met het smsje uit Amman dat jullie goed waren aangekomen. Even schrikken op schiphol hopelijk verloopt de rest voorspoediger.
    Jullie eerste reisverslag natuurlijk recht gelezen
    we reisen in gedachte met jullie mee.
    liefs en het allerbeste.
    ma en pa
  8. ilse:
    7 maart 2010
    Dag Tejo en Liset,
    Ben benieuwd naar al jullie avonturen! (èn naar alle foto's uiteraard...)
    Tot later...
  9. lies en vin:
    10 maart 2010
    hoi
    Nu 1 week op weg. Hier gaat alles z'n gangetje. bedankt voor de sms onze giel ook alweer 7. al veel gezien en Petra mooi. is het weer ook al lekker daar. heel veel reisplezier en pas goed op elkaar.
    Liefs van ons