Plannen gewijzigd...

14 juni 2010 - Biskek, Kirgizië

Soms kunnen dingen opeens heel anders lopen dan wat je ooit had verwacht.

Donderdag 10 juni zijn we de grens over gestoken van Oezbekistan naar Kyrgyzystan en door gereisd naar de stad Osh. Een fijne stad was onze eerste indruk. S' avonds hebben we nog heerlijk gegeten en biertjes gedronken.

Die nacht breekt de hel los, vanaf 1 uur in de nacht wordt er geschoten. Twee dagen lang zitten we in totale spanning in het guesthouse. We hebben het geluk dat we met een Amerikaan samen zijn, die familie heeft in Kyrgyzie. Hij regelt in alle vroegte voor ons een busje met escort de stad uit.

Het guesthouse zit midden in de brandhaard, wat we vanuit de auto zien is heel, heel heftig. platgebrande winkels, groepen mannen op straat met geweren en messen. We rijden heel de dag door tot in het noorden.

Gelukkig zijn we nu weer veilig in de hoofdstad Bishkek.

We hebben een link erbij geplaatst met een goed nieuwsbericht die de situatie op dit moment goed samenvat.

Met ons gaat alles goed, al zijn we natuurlijk wel geschrokken. We hopen onze vlucht naar Riga om te zetten en het land dus binnen een paar dagen te verlaten.

Gelukkig is er goed nieuws van mijn Zwitserse familie, de broer van mijn oom, die al twee jaar onschuldig werd vastgehouden in Libie heeft gisteravond weer terug kunnen keren naar Zwitserland!

liefs, Tejo en Liset

1. Verena rutz:
    Lieve Lisette&Tejo !
    Heel veel dank voor je telefoontje net en het snelle blog-bericht !!
    ik hoop zó, dat het lukt , om een tiket naar Riga te regelen en jullie deze mooie reis prettig af kunnen sluiten en de nare beelden uit Osh kunnen vergeten.
    kùsschen
    een blije Mamma
  2. Elise:
    14 juni 2010
    lieve l&t ! Vanaf oerol hebben we in spanning de berichten afgewacht. Zijn blij met de laatste positieve berichten! Succes en hopelijk plezier nog even! Wij genieten van de laatste zonnestralen voor we over een paar uur de boot op stappen! We missen jullie hier! Liefs!
  3. claudia:
    heeeey,

how are you? what happened? i think we will skip kirgystan...
    i hope you are well...

cheers

claudia
  4. Toos en Fons de Kok:
    Hallo Tejo en Lizet,

Met heel veel belangstelling het nieuws gevolgd.
    Wel heel spannend en blij dat jullie nu veilig
    zijn, maar pas echt gerust als jullie dat land
    uit zijn. Groetjes FONS EN TOOS.
  5. Liset:
    15 juni 2010
    we vliegen vannacht om 4.15 via st.petersburg naar riga, om zo onze reis in de baltische staten af te sluiten!
    Liefs van ons!
  6. ilse:
    19 juni 2010
    Dag Tejo en Liset,
    Poeh eh... Heftig.
    Goed om te lezen dat jullie weer veilig onderweg zijn. Hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van de laatste reis etappe. Groetjes uit Nijmegen City. (waar vanavond Muse optreed...; iets heel anders dus!)
  7. Sanne van der Meer:
    19 juni 2010
    Lieve Tejo en Liset,
    Hoewel het anders is gelopen dan gepland,
    geniet nog even van alle mooie indrukken in Riga om jullie indrukwekkende reis zo goed af te sluiten.
    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat want het was wel even schrikken denk ik zo! Fantastisch nieuws ook van je oom! Super! Liefs Sanne
  8. Bram en Anouk:
    22 juni 2010
    Hee Tejo en Lisette,

Wat een heftig verhaal van Kirgizie. Wij hebben er gelukkig veilig doorheen kunnen reizen en zitten al in Mongolie. We zijn al 2 dynamo's en een waterpomp verder en hopen in Mongolie op een fantastische ervaring.
    Succes met de terugreis.

Groeten, Bram en Anouk
  9. Christel:
    24 juni 2010
    Lieve Tejo en Liset,

Jeetje wat is dat schrikken! Wat een heftige ervaring, heb je het al een beetje een plekje kunnen geven? Hopelijk kunnen jullie in Riga jullie reis goed afsluiten!
    Super nieuws, dat jullie oom eindelijk het land mocht verlaten. Wat is dat fijn!

Liefs, Christel
  10. Els Hanssen:
    25 juni 2010
    Hoi Tejo en Liset,gelukkig zijn jullie veilig in Riga aangekomen Geniet van dit mooie land.Een goede terugreis. Carla heeft een dochter Veerle. Liefs van ons allen.
  11. Katrien en Stijn:
    27 juni 2010
    he Tejo en Liset!
    Wanneer komen jullie eigenlijk weer terug naar huis? We waren heel nieuwschierig wanneer we jullie weer zien....

Kus Stijn en Kat
  12. trees hammer:
    28 juni 2010
    Jammer dat jullie zo iets naars moesten meemaken, maar wél realiteit hé, hoop dat jullie je reis toch mooi en veilig af kunnen sluiten, x van Trees
  13. Han en Bep:
    11 juli 2010
    Wat hebben jullie veel gezien en beleefd!!! We zijn weer thuis (3 mnd.Noord-Spanje,Noord Portugal en Frankrijk. Nu kan ik jullie verslag rustig lezen. GEWELDIG!!!! Het zal wel weer wennen zijn weer thuis te zijn. Succes verder. Heel veel groeten van Han en Bep